איך בוחרים פוליסת חיסכון ומה היתרונות שלה?

קודם חשוב להבין מהי פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון היא מכשיר חיסכון פיננסי שמציעות חברות הביטוח.

הפוליסה מאפשרת לבעל הפוליסה לשמור על סכום כסף מסוים לתקופה קצרה או ארוכה, ולהפיק רווח מהשקעה פעילה באופן שוטף ומתוכנן בהתאם לתכנית החיסכון שהוא בחר. הפוליסה נחשבת לכלי חשוב בתכנון פיננסי ובניית תכנית חיסכון להבטחת יציבות פיננסית לטווח הארוך.

הנה 5 יתרונות של פוליסת חיסכון שכדאי להכיר

  1. נזילות מלאה – פוליסת חיסכון מאפשרת למשתמש לצאת מההשקעה בכל רגע נתון ולקבל את כספו בחזרה תוך כמה ימים. 
  2. דמי ניהול אטרקטיבים – רוב חברות הביטוח מציעות דמי ניהול שטובים יותר מכלי ההשקעה אחרים ולעתים גם יורדים בהתאם לגודל ההשקעה של הלקוח. 
  3. פיזור סיכונים וגיוון השקעות – פוליסת חיסכון מאפשרת למשתמש להשקיע במגוון רחב שמציע שוק ההון כגון תעודות סל, מניות וקרנות נאמנות וגם בנכסים לא שכירים כמו נדל"ן, קרנות השקעה פרטיות וכו', מה שמאפשר לו לפזר את הסיכונים ולהגדיל את הסיכוי להשיג תשואה גבוהה יותר. 
  4. מעבר בין מסלולים – חברות הביטוח מציעות למשתמשים להעביר את כספם בין מסלולי ההשקעה השונים בפוליסה, כדי לפעול באופן יעיל יותר לקבלת ביצועים טובים יותר של ההשקעה. 
  5. הלוואה לטובת מינוף – חלק מהחברות המציעות פוליסות חיסכון מאפשרות ללקוח לקבל הלוואה על חשבון החיסכון וכך להמשיך ליהנות מתשואה בשוק ההון מבלי למשוך את הכסף.
איך בוחרים פוליסת חיסכון

איך לבחור פוליסת חיסכון?

בחירת פוליסת חיסכון היא תהליך חשוב שדורש מחקר ותהליך התייעצות מקיף. לפני שאתם בוחרים חברה מסוימת, עליכם לבדוק את המדדים השונים של הפוליסה כמו תשואות, דמי ניהול ומוניטין החברה.

לגבי התשואות

יש לבחור את מסלול ההשקעה הרלוונטי ביותר עבורכם ולהשוות את התשואות של החברות בתקופות זמן שונות, לפחות 3-5 שנים לאחור. בנוסף, יש להשוות גם בין מסלולים שונים באותה חברה כדי להבין את המשמעות של התשואה כשבוחרים במסלול שונה.

לגבי דמי הניהול

דמי הניהול הם התשלום השנתי או החודשי שחברת הביטוח גובה מהלקוח עבור ניהול הפוליסה. דמי הניהול עשויים להשתנות בהתאם למסלול הפוליסה ולחברה המציעה את הפוליסה. ככל שדמי הניהול גבוהים יותר, זה עשוי להשפיע על התשואות של הפוליסה וכן על התפעול שלה. חשוב לזכור כי דמי הניהול הם לא הפרמטר היחיד המשפיע על איכות הפוליסה ועל התשואות שלה. אפשר למצוא פוליסות חיסכון עם דמי ניהול נמוכים, אך עם תשואות נמוכות יותר מפוליסות עם דמי ניהול גבוהים יותר, ולכן חשוב להתייחס לדמי הניהול בהקשר הרחב יותר של הפוליסה.

לגבי מוניטין החברה

כדאי לקחת בחשבון את מוניטין החברה והיקף הנכסים שלה. חשוב לרכוש פוליסת חיסכון מחברה גדולה ויציבה, בעלת ניסיון ו"קבלות" בתחום. ככל שהיקף הנכסים גבוה יותר, כך הדבר מעיד שקהל החוסכים נותן את אמונם בחברה מסוימת, ואפשר להתייחס לנתון זה כאל "חוכמת ההמונים". בסופו של דבר, חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים המתאימים לצרכים האישיים שלכם.

לסיכום

בחירת פוליסת חיסכון הינה משימה חשובה ומבוססת על התייחסות לכמה מדדים מרכזיים כמו תשואות, דמי ניהול, מוניטין החברה והיקף הנכסים שלה. חשוב להשוות בין מסלולים שונים בחברות שונות כדי לבחור את הפתרון המתאים לצרכים ולתכנון הכלכלי שלכם לעתיד.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
איך לשפר את ההכנסה בפרישה

רבים מאיתנו מתמודדים עם התנאים המשתנים של גמלאות מוקדמת, מאחר

קרא עוד »
ביטוח טיסה לנשים בהריון

ביטוח טיסה לנשים בהריון הוא חלק בלתי נפרד מהתכנון המדויק

קרא עוד »
ביטוח חיים למשכנתא

מה זה ביטוח חיים למשכנתא? זו השאלה שהרבה אנשים שואלים

קרא עוד »
דילוג לתוכן