איך לשפר את ההכנסה בפרישה?

רבים מאיתנו מתמודדים עם התנאים המשתנים של גמלאות מוקדמת, מאחר והם פורשים מהעבודה מסיבות שונות לפני הגיל הרשמי שמקובע בחוקים. זהו תהליך שעלול להיות מאתגר ומלא בדאגות, אם לא נעשה תכנון מתאים מראש.

למרות שחיסכון לפרישה הוא צעד חשוב במהלך חיינו, מחקרים מציינים כי כ-70% מאנשים לא יודעים כמה הם צפויים לקבל כאשר יגיע זמן הפרישה, או מאיזו קרן פנסיה או חברת ביטוח הגמלאות שלהם תשולם. אם גם אתם עומדים להתמודד עם תהליך הפרישה ומרגישים שאתה בלחץ ובבלבול, מאמר זה נכתב במיוחד בשבילך.

בהמשך נציג שלושה נקודות מרכזיות וחיוניות שיכולות לסייע לכם לשפר את ההכנסה החודשית במהלך תקופת הפרישה.

למה בכלל כדאי לבצע תכנון פרישה?

תכנון פרישה הוא שלב חיוני בניהול החיים הכלכליים שלכם. התכנון מאפשר להבטיח שההכנסה שלכם לא תיפול באופן משמעותי בעת עזיבת שוק העבודה, ובנוסף, יכול לעזור לכם למקסם את ייצור ההכנסה בתקופת הפרישה. במילים אחרות, תכנון מסודר וחכם יכול להביא לרמת חיים גבוהה ויציבה יותר בתקופה המאתגרת של הפרישה.

איך לשפר את ההכנסה בפרישה

1. שיפור הכנסה בפרישה באמצעות ניהול נכסים פיננסיים

השלב הראשון בדרך – מציאת כל תכניות החיסכון שבבעלותכם. זיהוי כספי הפיצויים והתגמולים ממקומות עבודה קודמים, ותיעוד ממוחשב של כל תיקי ההשקעות שלכם, כולל נכסי הנדל"ן שצברתם לאורך השנים, כולל הדירה שאתם מתגוררים בה. בהמשך תבינו את הערך של הדירה שלכם במהלך תקופת הפרישה.

אחרי שמצאתם את כל הנכסים שלכם, יש לקבוע ולרשום את כל החובות וההלוואות שעדיין בתוקף. סעיף החיובים הוא מרכזי לניהול תקציב חכם ויסודי בתקופת הפרישה.

לאחר סיום השלב של איסוף המידע בנושא הנכסים והחיובים, מגיע השלב של פירעון החיובים. החזר החובות ייתן לכם שקט נפשי ומנגנון להעברת נכסים נוספים לצד ההכנסות שלכם, שיכולים להרחיב את הכנסתכם ולשדרג את הפנסיה שלכם בפרישה.

2. שיפור קצבת הפנסיה שלכם: מהלך אפקטיבי להגדלת ההכנסה

קצבת הפנסיה שלכם היא החיסכון שהצטבר לכם תוך כדי שנות העבודה שלכם. רבים מהמחקרים מציינים שרוב האנשים אינם יודעים מהי העמלה (דמי הניהול) שחברת הביטוח וקרן הפנסיה גובות מהם. אפילו רוב הפורשים אינם מבינים שהקצבה החודשית שלהם יכולה להשתנות מחודש לחודש.

המשתנים שמשפיעים על גובה הקצבה כוללים את התשואה וההכנסות שקרן הפנסיה מרוויחה, כמו גם את כמות הקצבאות שהקרן משלמת לכל החברים שלה. לפי דיני האוצר, כל קרן צריכה להיות מאוזנת, כלומר, ככל שהקצבאות שמשולמות לחברים אחרים גדלות, יש סיכוי גבוה שהקצבה שלכם תקטן.

לכן, חשוב מאוד להתכונן לתקופת הפרישה מראש. יש ליישם תוכנית לחיסכון והשקעות לעת הפרישה כדי לא להימנע מהתמודדות עם התרסה דרסטית באיכות החיים. שינויים בתוכניות הביטוח והפנסיה שלכם במהלך תקופת החיסכון, כמו לדוגמה הקטנת דמי ניהול מיותרים או ביטול סעיפי ביטוח לא רלוונטיים, יכולים לשפר באופן משמעותי את הקצבה שלכם.

3. למנף את הפוטנציאל של נכסי נדל"ן לטובת הכנסה מיטבית

תפיסה של בית מגורים כנכס פיננסי שניתן לנצל למטרות שונות היא חשובה ביותר. רוב האנשים יש להם דירה אחת שהיא יותר מדי גדולה לצרכיהם, במיוחד לאחר שהילדים עזבו את הבית. הוצאות תחזוקה (כמו חשמל, מים, ארנונה וניקיון) יכולות להפוך לנטל כבד ולשאוב את התקציב החודשי.

במקרים רבים, הערך הרגשי של הבית גורם לאנשים להמשיך להיאחז בו, אף שזה עלול להוביל לירידה ברמת החיים. אפשרות נוספת היא למכור את הדירה הגדולה, לעבור לדירה קטנה יותר ובמקביל לחסוך סכום כספי משמעותי לשימוש בתקופת הפרישה.

אם יש לכם דירה נוספת שקניתם בעבר, תוכלו להשכירה ובכך ליצור הכנסה חודשית ממוחזרת. דירת המגורים שלכם עצמה יכולה להפוך למקור הכנסה נוסף: אפשר להשכיר חדרים שם או לקחת משכנתא הפוכה, שמאפשרת לכם להמשיך לגור בדירה ובמקביל לקבל כסף מהבנק, ובכך לשפר את איכות החיים שלכם ולהתמודד עם הוצאות רפואיות לא צפויות.

לסיכום

כל מי שמתכנן מראש, נהנה מהתוצאות בהמשך. חשפנו בפניכם שלושה דרכים פוטנציאליות שיכולות לשפר באופן משמעותי את הכנסתכם בשלב הפרישה, ואף על פי כן, קיימים רבים נוספים לשיפור קצבת הפנסיה.

התכנון וההכנה המוקדמים, ברוב המקרים, יסייעו לכם לשפר את הכנסתכם החודשית באופן משמעותי. אל תמתינו לרגע האחרון. לקוחותינו מרבים לשפר את קצבת הפנסיה שלהם באחוזים מרשימים, מה שהופך אותם למוכנים יותר לשלב הפרישה.

אנחנו בפאי פיננסים מתמחים בתכנון לפרישה ונשמח להוסיף אתכם למעגל הלקוחות המרוצים והנאמנים שלנו. כל שנדרש מכם הוא לקבוע פגישת היכרות ללא התחייבות במשרדנו.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
ביטוח טיסה לנשים בהריון

ביטוח טיסה לנשים בהריון הוא חלק בלתי נפרד מהתכנון המדויק

קרא עוד »
ביטוח חיים למשכנתא

מה זה ביטוח חיים למשכנתא? זו השאלה שהרבה אנשים שואלים

קרא עוד »
הכנה לפרישה לפנסיה

כיצד להתכונן בצורה חכמה לתקופת הפנסיה? פרישה לפנסיה אינה מסתיימת

קרא עוד »
דילוג לתוכן